Duizenden strips op de zomermarkt in Noordwijk

Al jaren vindt er in Noordwijk aan Zee in de maanden juli en augustus op de woensdagen de gezellige Zomermarkt plaats. In en om de Hoofdstraat staan kramen waar winkeliers hun waar te koop aanbieden.

Dit jaar werd daar voor het eerst iets extra’s aan toegevoegd. Te weten; een stripbeurs! Op woensdag 27 juli stonden rond het Museum of Comic Art (MoCA) in de Bomstraat zo’n 10 kramen waar duizenden nieuwe- en tweedehands stripboeken te koop zullen worden aangeboden. Ook de nodige stripcuriosa, zoals beeldjes van bekende stripfiguren kon men er vinden.

Er waren zelfs een aantal striptekenaars aanwezig zijn die op verzoek albums signeerden.

Aanwezige striptekenaars waren:

• Robert van der Kroft (Sjors en Sjimmie)
  • Daan Landwehr (Stripschap)
  • Henrieke Goorhuis (Bommel en Disney)
  • Wilma van den Bosch (Disney)
  •

De stripbeurs werd mogelijk gemaakt door een samenwerking van de organisatie van de Zomermarkt, Het Stripschap, en het MoCA. Een reden des temeer om de gezellige markt te bezoeken! De stripwinkel van het MoCA en de stripbeurs waren al vanaf 10.00 uur open.

Gezien het grote succes van de 1e Noordwijkse Stripbeurs is  dit op woensdag 24 augustus nogmaals herhaald.