Kring Bedrijven Bollenstreek op bezoek in het MoCA

Maandagmiddag 29 januari kwamen een aantal enthousiaste leden van de Kring Bedrijven Bollenstreek op bezoek in het MoCA. Enkele leden bezochten ons mooie museum al eerder, maar voor het merendeel was het een aangename kennismaking.

Na het openingswoord door KBB voorzitter Arjan Bakker konden ruim 30 leden luisteren naar een verhaal over de geschiedenis van het stripverhaal door bestuurslid John Asselbergs.

Vervolgens vertelde bestuurslid Arie Korbee enthousiast over het ontstaan van het MoCA en de missie om aandacht te schenken aan de Negende Kunst en de jeugd voor het stripverhaal te blijven interesseren. Speciaal voor deze gelegenheid had hij zijn allernieuwste schoenen met Tom Poes en heer Bommel aangetrokken.
Hij gaf een toelichting op de huidige tentoonstelling 'COVERS, adventures in Comic Art' en benadrukte dat het MoCA geheel door vrijwilligers gerund wordt. Daarbij de vrijwilligers complimenterend voor hun bereidwilligheid om ook deze middag uitstekend te verzorgen.

Nadat bestuurslid, Peter Zuidhoek, kort vertelde over de mogelijkheden om het MoCA als bedrijfslid te ondersteunen, sloot Arjan Bakker het officiële gedeelte af. Beide sprekers ontvingen een fraai boeket, waarna de aanwezigen de tentoonstelling nader gingen bekijken.

Een aantal maakten gebruik van de mogelijkheid om te stemmen op hun vijf favoriete covers. Voor velen was het zien van covers van hun eigen striphelden even een feest der herkenning. Het zou maar zo kunnen dat dit een aanzet is om nog eens terug te komen met hun gezinsleden.

Natuurlijk werd er ook gezellig bijgepraat door de aanwezigen onder het genot van een drankje en een hapje. Het was een geslaagde eerste bijeenkomst in 2024 voor de Kring Bedrijven Bollenstreek.