Toon van Driel signeerde 12 juli André van Duin stripboek

Op woensdag 12 juli was Toon van Driel in het stripmuseum MoCA te Noordwijk aan zee om het album ‘De Complete André van Duin’ te signeren. In dit album, uitgegeven door Cliché, zijn de Van Duin strips die Toon van Driel in de jaren 80 maakte gebundeld.

Een aantal enthousiaste fans van Toon van Driel schoven die middag graag even aan om te luisteren naar zijn boeiende verhalen.

Toon van Driel is vooral bekend geworden met zijn strips FC Knudde (vanaf 1973) en De Stamgasten, en won in 1988 de Stripschapprijs. Vijf jaar na F.C. Knudde maakte Van Driel De Stamgasten, waarin ditmaal dieren de hoofdrol vertolkten. Varkens, pinguïns, kamelen, giraffen belanden in de meest absurde situaties, waarbij zij veelal menselijke trekjes vertonen. Een strip dus die naadloos past in de nu lopende tentoonstelling in MoCA: Beestenboel.

Uiteraard is er ook een origineel uit de strip De Stamgasten te bewonderen in het museum. Andere strips van de hand van Van Driel zijn De Stuntels, Hullie, De familie Weltevree, De nakomertjes en Gorp.

Stripliefhebbers en fans van Toon van Driel kunnen hem in Noordwijk in levende lijve ontmoeten en wellichtnog een tekening of gesigneerd exemplaar van zijn nieuwste album scoren.

André van Duin is een enorme liefhebber van strips. Ooit heeft hij stapels Donald Ducks gehad, maar het meeste houdt hij nog van het werk van André Franquin. Vooral zijn Guust Flater is voor André van Duin een ware inspiratie geweest. Dus dat Toon van Driel uitgerekend van Van Duin een stripfiguur maakte, kon haast geen toeval zijn. In overleg met André van Duin gaat uitgeverij Cliché 4 albums uitgeven met daarin de getekende André.

Over enige tijd komt er een verkoopexpositie van zijn werk in de nieuwe MoCA Comic Art & Gallery Shop.